Friday, August 7, 2009

aku mufarakah

amat dirindui masa itu
selepas tarikh 2 september 1998
bermulanya era reformasi
bermulanya era ramai rakyat Malaysia meninggalkan UMNO BN
dan menyokong gerakan reformasi

era rakyat turun ke jalanan
menuntut keadilan untuk DSAI
menuntut perubahan dalam negara
yang dikuasai mahafiraun
yang amat kejam
rakyat beralih arah kepada BA

aku turut serta dalam gerakan di atas
aku turun berdemo
laungan reformasi
laungan takbir
dihambat polis siput babi
anjing Mahathir
juga kejam seperti tuannya

aku terus setia bersama BA
hingga ditukar kepada PR
hingga piliharaya kedua belas tahun lepas
bersama berjuang untuk pembaharuan
yang lebih baik kepada rakyat

kini
aku rasa tertipu
kini
aku mufarakah dari PR
kini
aku kembali menyokong UMNO

aku tidak mahu ber" take beer" lagi

2 comments: