Friday, August 7, 2009

negara Islam

masih aku ingat
ceramah PAS yang aku hadiri dahulu

Yusuf Qardawi ditipu!
Beliau hanya dibawa melawat ke masjid
sebab itu beliau mengatakan Malaysia negara Islam

kalau dibawa ke Genting, kilang Carlsberg di Shah Alam
jalan p Ramlee, the ship
tentu tercabut serbannya
dan mengatakan malaysia negara kafir

jika PAS memerintah
kilang arak akan dihapuskan
perjudian dihapuskan
kelab malam dihapuskan

itulah negara Islam yang sebenarnya
takbir! takbir ! takbir!

hakikatnya
bila sudah menang
rakan pakatan tidak dapat dikawal
judi, arak, pelacuran, rumah urut
tidak berkurang
malah bertambah
malah PAS mudah dicucuk hidung

ini baru perintah negeri
padan muka pak syiekh
selangor
dan juga aku
undi lagi pakatan rakyat
janji sangat manis
tetapi tidak boleh dilaksanakan

contohi UMNO
boleh menundukkan rakan BN
yang bukan Melayu

ayuh! ikut aku
tinggalkan pakatan rakyat

jika enggan
PAS akan menjerit
take beer! take beer! take beer! (husin lempoyang)

4 comments:

  1. Aku rasa kau tidak memahami apa yang dikatakan...adakah sekarang ini, PAS totally memerintah?...tidak bukan?...jadi, janganlah kita menunjukkan kebodohan kita..fikir dahulu sebelum kita menulis...ok...

    ReplyDelete
  2. kau nak apa sebenarnya??

    nak hapuskan arak

    umno lagi lama memerintah

    dulu takder arak

    sekarang dah ada arak

    lu tau apa itu free duty zone

    di mana air beer sama harga dengan air coke??

    di mana tempat itu wujud

    di labuan dan di langkawi

    majoriti orang situ bukan cina?? bukan india??

    sapa buat kat situ

    kau keluar la dari pakatan

    aku bukan kisah pasal beer atau tidak atau likeur

    kerana ia sebenarnya bukan untuk kita minum

    untuk pekerja beratus lagi pilihan mereka

    ReplyDelete
  3. tok uban

    kalau setakat menyokong pas, baik hang diam.
    pergi pergi usrah ke? marhalah hang kat mana?

    lau

    aku sedar awal
    kau masih tidur

    kucing parsi

    hang tak faham bahasa
    janji PAS untuk haramkan arak
    di selangor PAS adalah pemerintah
    setakat dengan DAP pun kecut
    setakat semangat jihad tinggi
    arak masih berlambak
    malah bertambah

    lebih baik PAS keluar PR

    sertai aku

    ReplyDelete