Monday, August 10, 2009

mamak al kutty

tahukah anda perdana menteri kita adalah seorang mamak, bukannya melayu tulen. nama sebenar beliau adalah ghulam dir al kutty. apabila beliau menjawat jawatan dalam kerajaan, beliau telah mengubah namanya menjadi mahathir mohamed. tetapi kalangan terdekat dengan beliau tahu bahawa beliau memang adalah seorang mamak. tengok hidung pun sudah tahu.

jika anda seorang refromis dari tahun 98, tentu anda tahu, anda ingat gelaran yang diberikan kepada Tun Dr. Mahathir (TDM), mamak al kutty.

selepas DSAI al juburi dikeluarkan dari UMNO dan Kabinet, beliau telah mengerahkan "unit khas" beliau untuk memburuk burukkan TDM dan menggambarkan DSAI dengan imej bersih. unit khas memang handal, TDM telah diburukkan dengan kegiatan kronisme, korupsi dan nepotismenya (walhal DSAI lebih teruk mengamalkan rasuah). secara reformis sedar atau tidak, unit khas ini telah menjalankan kerja-kerja mengawal minda reformis dan penyokong reformis. secara tidak sedar, selepas 02/09/98, kita telah disogokkan dengan kegiatan buruk TDM dan cerita kebaikan DSAI, hingga kita terllalu percayakan semua cerita yang datang dari unit khas ini. kita juga menolak cerita yang datang dari pihak kerajaan.

antara lain, unit khas telah menggambarkan bahawa TDM adalah seorang yang mahafiraun dan mahazlim kerana kekejaman beliau menangani reformis. sebenarnya DSAI mengerahkan reformis turun untuk berhadapan dengan fru supaya apabila FRU bertindak balas, maka dapat digambarkan kekejaman dan kezaliman FRU sebagai anjing yang menurut perintah TDM.

unit khas juga telah memainkan cerita bahawa TDM adalah mamak, keturunan mamak bendahara yang menyebabkan kejatuhan melaka. ini mudah menimbulkan kebencian orang Melayu. dalam ceramah ceramah meraka, TDM akan disebut segai mamak, atau mahathir al kutty. zunar, kartunis dalam harakah (ketika itu harakah keluar 2 kali seminggu) beliau akan melukis TDM dengan hidung yang besar. yang lebih menarik, tentu reformis ingat bahawa bahawa litar F1 sepang dilukis zunar mengikut wajah TDM dengan hidung besar. lol.

itulah reformis. malas mencari kebenaran. hanya tahu mengutuk TDM mamak al kutty, keturunan mamak. Jika mereka rajin mencari kebenaran, tentu mereka tahu bahawa datuk DSAI adalah seorang India Hindu yang masuk Islam dan berkahwin dengan neneknya Melayu. jadi, DSAI sama dengan TDM, TDM keturunan mamak, DSAI keturunan keling.

No comments:

Post a Comment