Monday, August 24, 2009

lompat parti ciptaan anwar al juburi

semua masih ingat lagi, masih segar lagi dalam ingatan kita. teringat akan cadangan Al- Juburi untuk memerintah Malaysia, paling lewat 16 September 2008 (boleh rujuk artikel dalam jebatmustdie.wordpress.com). dengan cara paling mudah, mengajak Ahli-Ahli Parlimen BN menyertai PR dan mengangkat beliau sebagai PM.
16 september berlalu, namun tidak berlaku sebarang lompat parti dari ahli-ahli Parlimen BN kepada PR. Daripada cakap-cakap bekas rakan PR, perkara itu ditangguh dan akan terjadi bila-bila masa. Nah! 25/01/2009 ADUN BN dari DUN Bota Perak, menyertai PKR. Gemparlah seluruh alam, ramai yang bersependapat bahawa ini adalah titik permulaan kejatuhan BN. Penyokong-penyokong PR seperti biasa menjerit reformasi dan take beer mengalu-alukan lompat parti ini. Kata mereka sah mengikut mana-mana undang-undang.
Tajol Rosli berkata, Al Juburi melakukan jaringan awal sedangkan masa permainan masih panjang lagi.
Tepat kata Tajol Rosli. Seperti mana berlaku dalam perlawanan akhir Piala FA tahun 1990 di antara Selangor dengan Perak, begitu juga terjadi kepada PR Perak. Dua ADUN PKR, Jamaludin dan Osman Jailu serta ADUN DAP telah keluar dari parti masing-masing dan menyokong MB dari BN. Maka, jadilah Zambry Kadir MB Perak.
Penyokong PR marah akan tindakan ADUN yang melompat parti, tetapi mereka lupa, mereka pernah menyokong YB Nasha melompat ke PKR, mereka lupa ini semua idea ketua de facto mereka, AL Juburi. Al Juburi makan taik la kamu.
Sekali lagi, ADUN PKR di DUN Lunas Kedah, Mohd Radzi Salleh keluar PKR dan mengisytihar sebagai ADUN bebas. Apa nak dikata, dia juga mengikut idea Al Juburi untuk melompat parti. Sekali lagi Al Juburi, makan taik la kamu.
Andai ada lagi ADUN dari PR keluar parti, maka bertambahlah Al-Juburi makan taik.
Tapi kan dia suka lubang taik.

No comments:

Post a Comment